Niektórzy twórcy przestaną zarabiać na YouTube po 20.02.2018

Niektórzy twórcy przestaną zarabiać na YouTube po 20.02.2018

YouTube wprowadza dodatkowe zmiany w programie partnerskim (YPP) w celu lepszej ochrony twórców.




Rok 2017 był ciężki dla wielu twórców. Spora ich część miała problemy nie tylko ze społecznością, ale również z przychodami uzyskanymi z reklam w programie partnerskim YouTube Partner Program (YPP). Jednakże, mimo tych problemów, obecnie liczba twórców zarabiających na YouTube jest większa niż kiedykolwiek, a ilość kanałów z przekroczonym milionem odsłon jest większa o 40% niż w ubiegłym roku.


W 2018 roku YouTube stawia na jeszcze większą ochronę ekosystemu twórców i zapewnienie stabilności przychodów.


W kwietniu 2017, twórcy YouTube ustalili próg wejścia do YouTube Partner Program (YPP) na 10 000 wyświetleń. Jak sami komentują: “W ciągu ostatnich kilku miesięcy stało się jasne, że potrzebujemy wyższego standardu.”


Od 16 stycznia 2018, aby zarabiać na filmach uploadowanych na YouTube, twórcy będą musieli spełnić następujące dwa warunki: 4000 godzin obejrzeń filmów video w ciągu ostatnich 12 miesięcy na kanale oraz minimum 1000 subskrybentów.


Jak informują osoby odpowiedzialne za rozwój platformy: “Doszliśmy do tych nowych progów po dokładnej analizie i rozmowach z Twórcami. Pozwoli nam to znacznie poprawić naszą zdolność do identyfikowania twórców, którzy pozytywnie wpływają na społeczność i pomagają im zwiększyć przychody z reklam. Te wyższe standardy pomogą nam również zapobiegać zarabianiu na potencjalnie nieodpowiednich filmach, co może zaszkodzić przychodom wszystkich użytkowników.”

Wymagania dla już istniejących kont na YouTube



20 lutego 2018 wymagania nałożone zostaną na istniejące już kanały na YouTube, aby umożliwić 30-dniowy okres karencji. W tym dniu kanały, które mają mniej niż 1 000 subskrybcji lub mniej niż 4 000 godzin odtwarzanych filmów w ciągu ostatniego roku stracą możliwość zarabiania na swoim video.


Po osiągnięciu wymaganego progu 1000 subów i 4000 h odtwarzanych video w ciągu minionych 12 miesięcy będą ponownie oceniane, aby zapewnić zgodność z najwyższymi standardami YouTube.
Choć zmiany wpłyną na znaczą ilość kanałów, to 99% z nich zarobiło mniej niż 100 USD w ostatnim roku, a 90% z nich zarabia mniej niż 2,5$ miesięcznie.




Co z zarobionymi do tej pory USD?



Każdy kanał, który nie będzie spełniał warunków otrzyma wypłatę środków, które już zarobił zgodnie z zasadami AdSense.

Tylko rozmiar ma znaczenie?



Oczywiście nie tylko rozmiar kanału ma znaczenie, by rozpocząć zarabianie na YouTube. Wszystkie sygnały takie jak ostrzeżenia społeczności, spam i inne będą także brane pod uwagę w celu ochrony społeczności i twórców.


Więcej informacji na ten temat na blogu YouTube

1 Comment

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website

X