SEO na YouTube. Jak zacząć?

SEO na YouTube. Jak zacząć?

Czym jest SEO i dlaczego jest ważne na YouTube? O czym musisz pamiętać, aby zwiększyć szansę na to, by twoje video na YouTube zyskało jeszcze więcej wyświetleń? Dziś kolejny wpis z serii know-how.




ViralStat - Track, Analyze and Compare any video ViralStat.com


Czym jest SEO?

Nie każdy czytelnik wie, czym jest SEO, dlatego warto przytoczyć jego definicję. Sławek Gdak na swoim blogu tłumaczy:

“SEO (Search Engine Optimization) – pozycjonowanie – to ogół czynności mający na celu podniesienie pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach. Do działań tych zaliczamy zarówno działania onsite (na stronie), jak i offsite (poza stroną).”



Dziś zajmiemy się tylko i wyłącznie video na YouTube, więc w naszym przypadku będą to działania mające na celu podniesienie pozycji filmu w wyszukiwarce na YouTube.

Dlaczego YouTube SEO jest ważne?

Odpowiedź na to pytanie wydaje się być banalna. Każdy z nas chciałby, aby nasze materiały na YouTube cieszyły się jak największą ilością wyświetleń. To z kolei zwiększa szansę na przekierowanie użytkownika na Waszą stronę internetową, gdzie oferujecie swoje produkty czy usługi.

Video SEO! Jak zacząć?

  1. Nasze 8-letnie doświadczenie podpowiada nam, aby SEO na YouTube zacząć od nazwy pliku wgrywanego na portal społecznościowy. Nie zaszkodzi, aby w jego nazwie pojawiło się słowo kluczowe, po wpisaniu którego chcemy, aby nasz film pojawiał się wysoko w wyszukiwarce YouTube.

  2. Po wgraniu video na YouTube przechodzimy do pola ‘Tytuł’. Mamy tu 100 znaków, na to by zmieścić ciekawy, a zarazem zachęcający do obejrzenia filmu tytuł. Warto, aby pojawiło się w niej słowo kluczowe. Aby przejść do kolejnego kroku, podrzucamy tytuły video które są najczęściej wyszukiwane w YouTube:

    – filmy, które rozwiązują jakiś problem: “Jak zmienić żarówkę w MAZDA CX-5?” (słowo kluczowe MAZDA CX-5, tytuł ma 33 znaki)
    – recenzje i testy: “Recenzja iPhone7”, “test iPhone8”, “recenzja iPhoneX”, “Unboxing Samsung Galaxy Note 8”
    – Poradniki: “Minecraft – Poradnik #001 pierwsza pomoc”


  3. Opis. Jedna z najważniejszych części SEO na YouTube. Musisz w nim zawrzeć najważniejsze informacje, dzięki którym widzowie znajdą Twoje filmy w wynikach wyszukiwania i zorientują się, o czym one są. Dobrze przygotowany opis, który zawiera słowa kluczowe, może zwiększyć liczbę wyświetleń i wydłużyć łączny czas oglądania filmu (który ma również wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarce). Opis filmu przeznaczony jest nie tylko dla czytelnika, ale również dla robota Google YouTube, który poprzez zeskanowanie opisu ocenia, co jest w filmie. Jak podpowiada Support Google, w opisach filmów możesz używać powiązanych hashtagów (#), aby widzowie mogli znaleźć Twój film, wpisując konkretny hashtag.


  4. O tym musisz pamiętać:
    – do dyspozycji masz 5000 znaków,
    – opis filmu na YouTube nie może być zlepkiem słów kluczowych,
    postaraj się, aby każdy film miał unikalny opis,
    – najważniejsze słowa kluczowe powinny pojawić się na początku opisu video. W Google wyświetla się tylko 150 znaków i to one mają przekonać widza, do kliknięcia w Twoje video, bo w nim znajdzie to, czego szuka,
    – dodając hashtagi w opisie filmu pamiętaj, aby wybierać tylko te powiązane tematycznie z Twoim filmem. Uwaga! YouTube zignoruje wszystkie hashtagi w filmie, jeśli ich liczba przekracza 15,
    – dobrą praktyką jest dodawanie linku do artykułu, w którym poruszasz problem związany z tematyką filmu,
    – używaj Trendów Google i Planera słów kluczowych AdWords, w celu znalezienia popularnych słów kluczowych oraz ich synonimów. Ich uwzględnienie może pomóc w zwiększeniu liczby wizyt z wyszukiwarki.

  5. Słowa kluczowe. Miejsce na ich umieszczenie znajduje się pod opisem filmu. Pamiętaj, by wymienić wszystkie słowa kluczowe związane z tym, co znajduje się na video. Pozwoli to na łatwiejsze znalezienie twojego filmu. Jeśli jednak dodamy za dużo keyword’ów, YouTube nie pozwoli nam na publikację filmu.


  6. set na youtube slow kluczowe

  7. Miniaturka filmu. Dla niektórych mogłoby się wydawać, że sprawa jest prosta. Po wgraniu pojawiają się 3 miniaturki, wybieramy jedną i koniec. Otóż nie – filmiki, które mają przygotowaną niestandardową miniaturę filmu, wyróżniają się na tle innych. To zazwyczaj pierwsza rzecz, na którą natrafiają widzowie przeglądający YouTube. Część użytkowników zwraca na to uwagę, bo wie, że twórca przyłożył się do udostępnianego materiału video. Warto więc o tym pamiętać.


    Podsumowując:
    – zazwyczaj na tych miniaturkach jest lepiej wyeksponowana zawartość filmu
    – własne, graficzne miniatury bardziej przyciągają uwagę, zwłaszcza jeśli są zrobione ciekawie
    – tytuły na miniaturkach są dobrą praktyką, bo często też bardziej przykuwają uwagę niż tytuł w YT

    Abyś mógł dodawać niestandardową miniaturę, musisz mieć zweryfikowane konto.




Czytaj więcej: Jak zweryfikować konto na YouTube?


Co wpływa na pozycję filmu w wyszukiwarce YouTube?

  • staż konta na YouTube,
  • czas, przez jaki dany użytkownik wyświetla video,
  • liczba osób, które obejrzały film,
  • liczba subskrybentów (PRO TIP: w opisie filmu lub w kartach zachęcajmy do ‘Subskrypcji’)
  • ilość łapek w górę/w dół,
  • obecność w serwisie Google Plus (plus.google.com)


YouTube SEO. Jak to działa?

Po wpisaniu do wyszukiwarki YouTube hasła ‘Tymbark’ na pierwszym miejscu wyskakują nam 4 filmy od “Studio Tymbark”.


SEO na YouTube, Studio Tymbark

Zwrot „Tymbark” pojawia się w tytule i opisie filmu, co zwiększa prawdopodobieństwo, że YouTube wyświetli film w wynikach wyszukiwania.
SEO na YouTube. Jak zacząć

Uwaga: Wszystkie powyższe wskazówki to propozycje, które powstały na podstawie doświadczenia zebranego podczas współpracy z markami. Ich zastosowanie nie gwarantuje sukcesu, ale może przybliżyć do jego osiągnięcia.

Zobacz jak działa nasz program partnerski ⤵⤵

Program partnerski

1 Comment

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website

X