Jak sprawić, aby Twój film stał się viralem?

Jak sprawić, aby Twój film stał się viralem?

Media społecznościowe to obecnie podstawa każdego nowoczesnego marketingu, a video coraz bardziej ‘rozpycha się’ na naszym rynku. W Polsce jeszcze nie wszystkie firmy zdały sobie z tego sprawy. Te, dla których video jest codziennością, dążą do tego, aby ich materiał stał się viralem. Jak tego dokonać?


Viral video! Jak zrobić?



Jan Rezab, założyciel Socialbakers, w jednej ze swoich cotygodniowych audycji Social Media Minute podaje kilka wskazówek.


Pomożemy Ci dotrzeć z Twoim video do właściwych osób, we właściwym czasie i we właściwym miejscu. SPRAWDŹ!


Video jest po angielsku, więc przygotowałam dla Was pełne tłumaczenie (pod filmem) 🙂 ⬇️⬇️⬇️




How to Make Your Video Go Viral? – tłumaczenie



“Dzisiaj opowiem Wam, jak sprawić, by Wasze video stało się viralem w mediach społecznościowych.


Bardzo ważny jest krok pierwszy: nie próbuj, by Twój film stał się viralem – próba zrobienia tego jest jak znalezienie igły w stogu siana; w zasadzie nie jesteś w stanie tego zrobić.


Jeśli koncentrujesz się nad filmem, a Twoja agencja mówi “Sprawmy, żeby to video stało się viralem!” – nie korzystaj z tej agencji. Twoim zadaniem jest sprawić, że udostępnione materiały będą atrakcyjne, dotrą do właściwych osób, we właściwym czasie i we właściwym miejscu.


Czasem zdarzy się, że film zostanie udostępniony większą ilość razy, a w pojedynczych przypadkach może nawet stać się viralem. Zazwyczaj wśród twórców video uważa się, że przyczyną tego, że materiał stał się wirusowy była lepsza prezentacja filmu, lepiej dobrane słowa kluczowe, itp. Dlatego też to tak naprawdę ciężka praca całego zespołu nad filmem i budową jego społeczności będą tym, dzięki czemu filmy mogą stać się viralami.


Jednak ludzie wciąż nie zdają sobie sprawy z tego, że nie ma czegoś takiego jak wirusowe rozchodzenie się video. O co w tym chodzi? O przygotowanie właściwych treści.
To jest krok pierwszy!
Naprawdę odkrywaj i inspiruj się tym, co robią inni ludzie, co współgra z widzami. Następnie wybierz odpowiednie kanały, platformy, metody, typy treści i wezwanie do działania (CTA). Za tym wszystkim stoi ciężka praca. Nie wystarczy zrobić “pyk” i już materiał video staje się wirusowy.


Potem ważna jest oczywiście promocja, reklamy i odbiorcy. Naprawdę musisz zrozumieć:
Czy ten influencer to osoba, z którą chcę współpracować, by zwiększyć moją publiczność?
Czy ta strategia reklamowa jest właściwa?
Czy moja grupa docelowa jest dobierana właściwie?


A może ‘gonię’ tylko za zaangażowaniem i wyświetleniami? Tak być nie powinno. Musisz skupić się tylko i wyłącznie na tym, co chcesz osiągnąć. Przestań skupiać się nad tym, aby zrobić viralowy materiał video.


Bo co wtedy zrobisz? Będziesz miał jeden materiał video, który będzie viralem i będzie miał wiele odsłon. Co masz zamiar zrobić z tą publiczością? Masz w zanadrzu jakieś następne viralowe video? Dobrze wiesz, że viralowe video zazwyczaj jest czymś unikatowym i ciężko je powtórzyć. Jego powstanie zależy od wielu losowych zdarzeń. Jeśli więc będziesz miał wysoki skok oglądalności danego viralowego video, później nie będziesz miał nic do powiedzenia do tej publiczności.


Jeszcze raz więc, najważniejsze: planowanie, spójność, promocja i reklama oraz odpowiednia strategia i planowanie treści.”

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website

X